Mazda сякаш е изтрила усмивката от лицето на компактния си модел. „Тройка номер три“ изглежда значително по-динамична от своя предшественик благодарение на новите си пропорции и хвърля ръкавицата на Golf и компания.
Битката за продажби в класа на компактните модели става все по-ожесточена. Затова японците много по-рано от очакваното „изтриха усмивката“ от лицето на „тройката“ и с нов Kodo-дизайн, по-ефективни двигатели и интернет услуги предизвикват Golf и компания. На 26 юни 2013 моделът беше представен в Лондон, Санкт Петербург и Истанбул.
За да изпълнят мисията си, японците променят радикално визията на компактния модел. Дължината остава същата (4,46 м), но за сметка на това „тройката“ е станала с 20 мм по-ниска (1,45 м) и с 40 мм по-широка (1,80 м). Казано на дизайнерски език, сега колата изглежда по-агресивна. Скосените и изнесени още по-назад А-колони засилват усещането, че машината изглежда като готов за скок хищник, а и осигуряват по-добра видимост на водача. Mazda3 получава познатата от СХ-5 радиаторна решетка, приличаща на крило, както и фарове като на Mazda6. Многослойната боя с пигменти и нови джанти в размер от 16 до 18 цола завършват т.нар. Kodo-дизайн.
И върху интериора инженерите на Mazda са поработили здраво. Педалите вече са разположени симетрично, а воланът е слязъл надолу. Благодарение на удълженото с 6 см. междуосие мястото за пътниците ще бъде по-голямо. Седалките предлагат повече възможности за настройка и по избор могат да бъдат с текстилна или с кожена тапицерия (черна с червени шевове или off-white със сиви, черни или червени шевове). И, както се очакваше, Mazda3 е connected! Някои функции на инфотейнмънт системата (интернет, радио, приложения и т.н.) се управляват с гласови команди, както и чрез 7-инчов тъчскрийн.
При старта на продажбите през есента на 2013 Mazda ще предложи на клиентите четири двигателя: три бензинови със 100, 120 или 165 к.с. и един дизелов със 150 к.с. Всички агрегати със Sky гени ще работят значително по-ефективно с i-Eloop, „най-бързата Start-Stop система в света“ (според Mazda) и рекуперация на спирачната енергия. Преработенето сервоуправление, както и по-леката и по-устойчива на усукване каросерия осигуряват по-добра управляемост. Серийно Mazda3 се предлага с ESP (DSC) и спирачен асистент, но производителят още не дава данни за цените.Видео
Porsche представи новото поколение Panamera пред медиите
Президентът на Чехия избра Skoda Superb
There are no comments yet. Be the first one to express yourself!
