Имах възможността да тествам едновременно два модела на Ford от доста различни класове – Fiesta и Kuga, които отскоро са в родните шоурумове на марката с начални цени от 19 990 лв. с ДДС за компактната „гражданка“ и 42 990 лв. за достолепния SUV.
Моделите SUV – особено търсени
На фона на спадащите в европейски мащаб продажби на автомобили, има един сегмент, който бележи ръст, и това е т.нар. SUV. Отговорът на Ford към това предизвикателство идва под формата на новото поколение на Kuga, който беше най-бързо смененият модел на марката. Старата версия не успя да „навърти“ и пет години. Правят новака на глобалната платформа на Focus, на чието поведение на пътя Kuga наистина е започнал да наподобява, но все още се чувства нрава на един класически SUV. 
Двигателите на Kuga
Бензиновата гама включва 1,6-литров Eco Boost с макс. мощност 150 или 182 к.с., първият от които е „спряган“ с 6-степенна механична трансмисия със Stop-Start и задвижване 4х2, а вторият – с 6-степенен автоматик Durashift и 4 задвижващи колела. Всички дизелови мотори са 2,0-литрови, като най-слабият разчита на 115 „коня“. Той е с предно предаване и 6-степенна механична предавателна кутия. Средният е с макс. мощност 140 к.с., като тук възможните варианти с три – с „ръчка“ и предно задвижване или с 4х4, както и с новия 6-степенен автоматик Powershift (точно този вариант изпробвах и по време на теста при мен показа  среден разход от 9,6 л/100 км). Топ версията на дизелите е с макс. 163 к.с. Тя е само с 4х4, но се спряга с двата вида трансмисии. 
Haldex-ът е заменен от нова система на Ford
Ако предишният Kuga беше само с Haldex, този вече се радва на новоразработената система на Ford, способна да прехвърли до 100% от въртящия момент към предния или задния мост, като показва на дисплея в автомобила колко мощ отива към колелата. Освен всичко останало новият Kuga е по-евтин от предшественика си.
Fiesta – любима не само на жените
Старата Fiesta e доста успешен модел на Ford и е най-продаваният в класа си в Европа и у нас (ако не броим всички модификации на Logan за един модел). Фейслифтът е с променена радиаторна решетка и освежен дизайн, който кара кокетната гражданка да изглежда доста по-агресивна. Предишният модел имаше доста „по-усмихната“ муцунка. Макар и нарочен за дамски автомобил, се оказа че 50% от купувачите му са мъже. 
Богат избор от агрегати
Все още се предлагат старите бензинови двигатели -1.2 (82 к.с.) и 1.4 (96 к.с.). В гамата обаче влиза и 1,0-литровият 3-цилиндров EcoBoost с две версии на мощността – 100 к.с. и 125 к.с. със Старт-Стоп. Именно този вариант тествах, като при нас даде среден разход 6,8 – 6,9 л/100 км, съчетани с невероятно енергично потегляне и пъргаво поведение на пътя. Макс. скорост по каталог е 196 км/ч, но ние не препоръчваме да вдигате повече от 160 км/ч, въпреки че и при такива данни, малкото градско автомобилче оставаше стабилно, без да става невъобразимо шумно. 
На върха на бензиновата гама е 1.6 Ti-VCT със 105 к.с. и Powershift 6. Тази трансмисия е същата като на Kuga, но е адаптирана за малък двигател. 
Дизелите са два – новият базов 1.5 TDCi (75 к.с.) и 1.6 TDCi (95 к.с. и Стоп-Старт, способен на среден разход от 3,6 л/100 км). 
SYNC задава GPS координати на местния език при авария
С новата Fiesta дебютира системата Ford Eco Mode, която оценява стила ви на шофиране и дава съвети за по-икономично управление. Другото чудо е т.нар. SYNC, която позволява гласов контрол на устройствата чрез връзка със смартфона ви. Към нея върви и функцията „помощ при авария, която директно набира 112 чрез свързания с Bluetooth мобилен телефон и на чист български (съотв., ако сте в друга страна – на местния език) съобщава вашите GPS координати и търси помощ. Системата владее цели 26 езика и има потенциала да спасява до 200 човешки живота годишно. 
Цена за качество
Цената на фейслифта остава приблизително същата, при все че голяма част от доскорошните „екстри“ са включени в стандартното обзавеждане като асистент при потегляне под наклон, ESP, общо 7 въздушни възглавници, включително и за коленете на шофьора. Не е случайно, че моделът получи максимална оценка за безопасност от EuroNCAP. 
 
       Citan получи 3 звезди от краш тестовете
      Citan получи 3 звезди от краш тестовете
    
     
       Армада MINI JCW мина през България
      Армада MINI JCW мина през България
    
    There are no comments yet. Be the first one to express yourself!
 Articles
     Articles   Ford Videos
    Ford Videos   
    

